Hoera! KLM bestond in 2019 alweer 100 jaar en dat verdiende een feestje en bij een feestje horen cadeaus. Samen met KLM hebben wij een prachtige samenwerking gehad en wij vertellen je daar graag meer over in deze blog.
Bron: KLM
Hoe het begon
In februari 2019 kwamen er twee dames van de KLM bij ons op bezoek in Den Haag. Zij waren verantwoordelijk voor de hele KLM 100-jaar collectie en waren nieuwsgierig wat wij voor ze konden betekenen. Ze kwamen bij i-did doordat één van die dames een tas had van ons gerecyclede vilt. Zij dacht: "hoe cool zou het zijn als we dit met onze oude uniformen zouden kunnen maken?" niet wetende, dat wij ons Sky Blue vilt al een tijdje in onze collectie hadden. Sodexo, hun kledingleverancier, wees ze hierop en zo is het balletje gaan rollen.
Bron: KLM
De Limited Sky Blue collectie
Toen zijn we gaan nadenken welke producten het beste in deze collectie zouden passen. Er is uiteindelijk gekozen voor de Mireille, Ramzia, Kim en de Saida. Dit zijn echte klassiekers in onze productlijn. De karakteristieke blauwe viltkleur spreekt boekdelen en samen met het oranje accent komt het Koninklijke naar boven. Om het die persoonlijke branding te geven, hebben we een uniek label voor KLM aan de producten genaaid. Daarnaast waren alle producten voorzien van een tekst-label met informatie over de herkomst van de collectie. Deze Limited Sky Blue collectie was te bestellen op de KLM shop. De viltkleur Sky Blue zit nog steeds in onze collectie. Mocht je zelf nog een product in de Sky Blue kleur willen bestellen? Dat kan gewoon in onze webshop!
De verjaardag: 7 oktober
De grote dag was hier! Voor deze speciale dag hadden we vilten huisjes gemaakt en die zijn aan alle KLM reizigers gegeven die op hun verjaardag met KLM vlogen. Hier zat een briefje bij met uitlegover waar van en door wie het huisje van gemaakt was. Een uniek cadeautje voor alle reizigers die dag!
Bron foto links: medewerker van KLM
Met naaimachines op evenementen
Ons sociale model is ons bestaansrecht. Dit wilden wij dan ook maar al te graag delen met KLM en hun relaties. Zo hebben wij de producten ter plekke geproduceerd en verkocht op verschillende evenementen van KLM. Zo was er een KLM 100 jaar museum in een tent op KLM Open. Hier waren onze deelnemers de collectie op locatie aan het produceren. Ook waren we aanwezig bij de KLM Experience in een grote hangar. Dit duurde een aantal dagen en elke dag was bestemd voor een andere doelgroep. Op deze unieke manier hebben wij KLM en hun relaties kennis laten maken met ons sociale model waar wij zó trots op zijn!
Een kijkje in ons atelier. Gemaakt door KLM.
Comments