In de podcast WereldverbeterBAAS, een co-productie van Social Enterprise NL en haar twee founding partners ABN AMRO en PwC, gaan CEO’s van grote bedrijven in gesprek met toonaangevende sociaal ondernemers over nieuw leiderschap, elkaars drijfveren en wat ervoor nodig is om de wereld mooier te maken. In de eerste aflevering gaat onze oprichter Mireille Geijsen in gesprek met Ad van Gils, CEO van PwC.
In totaal verschijnen er zeven afleveringen van de podcast met zeven verschillende interessante duo’s. Onder leiding van host, podcastmaker en genderexpert Nanoah Struik volgen inspirerende gesprekken over normen en waarden in het bedrijfsleven, diversiteit op de werkvloer en wat ze van elkaar kunnen leren over impact maken. Zijn corporates en social enterprises tegenpolen of juist partners in crime? En waarom worden die boardrooms toch gedomineerd door witte mannen?
In de eerste aflevering gaat Ad van Gils (CEO van PwC) in gesprek met Mireille Geijsen, oprichter van social enterprise i-did. Mireille gelooft in een inclusieve en circulaire samenleving. Een samenleving waar iedereen een bijdrage levert om de cirkel draaiend te houden en waar niemand wordt buitengesloten. Bij i-did werken mensen die, om wat voor reden dan ook, lang niet of nog nooit hebben gewerkt. Op twee verschillende locaties in Nederland maken ze tassen, (woon)accessoires en akoestische interieurproducten gemaakt van gerecycled vilt. Van grote orders van 40.000 stuks tot de kleine MKB’er die 50 tassen wil kopen als geschenk. Mireille en Ad praten over mensen in hun kracht zetten door aandacht aan elkaar te geven en te verbinden. Dat het als leider belangrijker is wie je bent als mens, dan wat je doet. Een mooi gesprek over authentiek leiderschap.
Luister hier de podcast met Mireille (i-did) & Ad (PwC)
In de komende maanden volgen meerdere afleveringen waarin CEO’s en impact first ondernemers het gesprek met elkaar aangaan. Alle afleveringen zijn te vinden op Spotify, iTunes en Google Podcasts onder de naam WereldverbeterBAAS.
Comments